niedziela, 25 stycznia 2015

183. Sprawdzone smaki

Tradycyjnie niedzielny poranek rozpoczynam wypiekiem, tym razem muffinami. Miałam ochotę na proste, sprawdzone smaki. W wypieku dominował smak dojrzałego, słodkiego banana. Świetnie komponował się z domowym masłem, tym razem z nerkowców oraz posiekanymi orzechami. Muffiny podałam z ricottą, oczywiście kakaową oraz surowym ziarnem kakaowca, który z dnia na dzień coraz bardziej mnie uzależnia. :)

Bananowo-orzechowe* muffiny podane z kakaową ricottą, ziarnem kakaowca, granatem, bananem, nerkowcami i domowym masłem z nerkowców
* z nerkowcami

Przepis:
  • 20g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 30g mąki owsianej
  • jajko
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • kawałek banana (rozgniecionego)
  • łyżeczka masła z nerkowców (opcjonalnie)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody
  • posiekane nerkowce
Sposób wykonania:

Mokre składniki miksujemy. Przesiewamy suche składniki i dalej miksujemy. Dodajemy posiekane orzechy, mieszamy. Nakładamy ciasto do papilotek, pieczemy około 20 minut w 180*. 


Jak wszyscy, to wszyscy! :D Postanowiłam założyć ask'a, jeśli macie do mnie jakieś jakieś pytania, pytajcie śmiało. Chętnie odpowiem.                                                                                          Pytania?
Miłego dnia! :)

17 komentarzy:

  1. Pycha! Te ziarna kakaowca muszę gdzieś poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bananowe nie mogły się nie udać ! :D superowe dodatki ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jesteś mistrzynią w dekorowaniu Twoich śniadań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tym zdaniem, każde Twoje śniadanie wygląda ślicznie!:)

      Usuń
  4. Piękne muffinki zawsze Ci wychodzą! Takie pulchne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle pełne cudownych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha na początku myśłałam, że to takie małe ziemniaczki! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedziela to wymarzony dzień na takie leniwe i pyszne śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdzone smaki zawsze są the best ! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Muffiny muffinami, ale te dodatki *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam tą Twoją tradycję i te perfekcyjne podanie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne. Wyglądają rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. a miałam sobie dzisiaj zrobić muffinki co by na jutrzejsze śniadanko mieć, ale mi się nie chce ;p chyba musisz się podzielić, jedną ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Muffinki na śniadanie to słodka rozpusta :))

    OdpowiedzUsuń