poniedziałek, 22 września 2014

84. A na jesień...

Jesień witam typowo wakacyjnym śniadaniem, bo z lodówki. Zauważyłam, że kiedyś w śniadaniowej blogosferze była popularna "owsianka ptasie mleczko". Widząc jej konsystencję wiedziałam, że na pewno trafi w mój gust. Kokosowa, z bananową nutą i lekka niczym chmurka. Na rozpoczęcie tygodnia - wymarzona :)


Owsianka ptasie mleczko kokosowo-bananowa, przełożona jagodami i nerkowcami, podana z bananem, jagodami, prażonymi wiórkami kokosowymi i nerkowcami

Przepis:
  • 4-5 łyżek płatków owsianych
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki wrzątku
  • kawałek banana
  • 2 łyżki wiórek kokosowych
  • białko jajka
  • około 120 gram jogurtu naturalnego typu greckiego
  • łyżeczka miodu
  • łyżeczka agaru (w ostateczności żelatyna)
Sposób przygotowania:

Płatki zalewamy mlekiem i wrzątkiem. Odstawiamy do napęcznienia. Po pewnym czasie gotujemy do wchłonięcia całego płynu. Kiedy płatki zgęstnieją, dolewamy rozpuszczony z odrobinie wody agar i gotujemy jeszcze chwilę cały czas mieszając. Przekładamy owsiankę do naczynia i mieszamy z miodem, rozgniecionym kawałkiem banana i wiórkami kokosowymi. Zostawiamy do przestygnięcia. Masę owsianą mieszamy dokładnie z jogurtem. Ubijamy na sztywno białko i przekładamy do owsianki, delikatnie lecz dokładnie mieszamy. Owsiankę przekładamy do słoiczka lub do miseczki i odstawiamy na noc do lodówki. 


Mamy złoto! Opłacały się te nerwy podczas meczu! Dziękujemy! <3
Niedługo lecę na próbę do szkoły, więc dzisiaj dużo nie piszę. Do jutra! :)

19 komentarzy:

  1. Ale jesień dopiero jutro przecież! :) Tym niemniej śniadanie przepyszne musiało być!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ona jest genialna! Musze do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam słoiczkowe propozycje ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis koniecznie wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę spróbować tego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też spotkałam się już z tą owsianką, muszę się za nią wziąść:)

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam już taką, ale niedługo do niej na pewno wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajnie wygląda ta owsianka :-) super w słoiczku :-) musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudownie zakończyłaś lato <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja owsianki w takiej wersji nie jadłam, ale bardzo żałuję, bo takie pianki zawsze mnie kusiły najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś i mnie czeka taka owsianka, jak tylko się przełamię do tego białka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Owsianka bardzo fajna....ja niestety za białkiem w owsiance nie przepadam...owsianka jest dla mnie wtedy za lekka ;p ale kiedyś i tak spróbuję tego ptasiego mleczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje dziecko byłoby zadowolone ma maksa z takiej owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne śniadanie. Świetne. Nawet jak na słoiczkowe, których nie lubię. To bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam słoiczkowe rarytasy. Wystarczy zakręcić i idą z nami, gdzie chcemy :)

    OdpowiedzUsuń